Selasa, 28 Disember 2010

sambungan kisah kueh dan aku......

SALAM....
sambungan kisah kueh dan aku....hehehhe
pagi nie aku bngun awl lagi pasal semlm tido awal....
mklumlah semlm penat giler kejaa...
seperti biasa terdengr bunyi azan subuh....aku pun ape lagi...terus menuju ke surau yg tidak jauh dari umah aku...
selesai solat aku pun nk blik umah....msa dalam perjalanan blik nmpak la gerai kueh cina tu bukak...aku pun memberanikan diri melalui jalan tu..(terasa malu semlm blum ilang)

mesti cina tu pikir senggal punya melayu kedai melayu ade jual kueh kat sini jugak die cari...hahaha...

teeeettttttttttttt...samai je depan kedai tu aku terlihat ade satu kemajuan yg terdapat disitu bukn seperti hari semlm...oooooo tulisan cinaaa tertera di kueh tu.diirigi rm2 3..mungkin maksudnyee kueh apam besar 3 rm2 kot pasal kueh kat situ semuanya besar....

sambil tersenyum aku memandang ke arah gerai tu...bisik aku dalam hati kalau semlm la mcm ni kan bguss..xde la aku singgah...
persolaaan yg timbul knpe arini bru apek tu letak tulisan cina tu?
mungkin ade yg terkena mcm aku jugak ke?
hanye apek tu je yg tau....


fakta yg ingin di kongsi....
kueh cina kebnykkannya akan di campur sedikit dengn lemak babi atau pun daging babi untuk mnambah perisa kelazatannyee.......


nasib la apek tu bgus x jual..kalau jual kan x dapat aku bygkan laa tekak aku mcm ne ek...muntah drah sekli pun blum tntu keluar....
itulah kisah aku.......

daaa......

Tiada ulasan:

Catat Ulasan