Selasa, 28 Disember 2010

kisah KUIH dan akuuuuuu.......

kisah ini terjadi di suatu subuh yg tidak di sengajakan oleh diriku....nk citer tpi tersa malu pun ade..hahha..nk di jadikan citer laa di suatu pagi aku terjaga awal tidak seperti hari hari yg lain...

jam menunjukkan 5.30 pagi...terasa bangga la plak sebb berjaya bngun awal...dah lama x rasa bngun awl sebb biasa puasa je la yang menjnjikan diri aku ni tuk bngun lebih awal dari ari biasa...
ape aku nk buat ek...awal lagi nieee nk g keja...?..(bisik aku dalam hati)
xlama lepas tu dengr la bunyi azan dari surau yg berhampiran dgn rumah ku.itu telah  menandakan telah masuk waktu subuh bgi kawasan perumahan rumah ku...aku pun ape lagi terus salin baju dan start moto n go to surau..........

selesai solat perut ku terasa lapo...nasib aku bawak beg duit..jam mnunjukkan 6.20 pgi...
aku pun nmpak la satu gerai yg x jauh dari surau tu...dalam hati pun berkata eh xpenah plak ade gerai kat situ agaknya gerai bru la tu ek...pe lagi terus aku menuju ke situ..

(di hadapan gerai kecil tu)tanpa memandang pakcik yg sedang sibuk menyusun kueh kuehnyaa...
wah besarnye kuah kueh kat sini..kenyang aku mkn niee...agaknya nk tarik customer kot...(bisik aku dalam hati)

pakcik seringgit brape kueh nie?
besar plak tu..cm ne kira...(sambil mengambil plastik untuk memasukkan kueh)....

HAIYAAAAAAAA,,,,INI CINA PUNYA KUEH MAAA....
MAU BELI KAAAA????

ASTAGFIRUULLAHALAZIM...........
mengucap panjang aku lepas tu......macam mne la aku x sedar yang itu gerai cina..kueh pun kueh cinaa..
patut la besar...
aku pun ape lagi terasa sangt la malu.....
aku pun cakap sori sori n berlalu blaaa dari situ..mujur laa xde org lagi..klau tidak kompom pelik punyaaa...berbju melayu berkain pelekat tpi beli kueh cinaaa...adoiiii..malu aku..
aku tersenyum sorg sorg atas moto cam org gilaa.....
itu lah kisah aku dan kueh di suatu pagi.......

2 ulasan: